Translate

maandag 8 juli 2013

Zoeva Bambooset

Hoi iedereen!

Vorige week kreeg ik na lang wachten eindelijk mijn Zoeva bambooset in huis!
Voor degenen onder jullie die dit nog niet kennen, ik heb het hier over make-upbrushes. Zoeva is een Duits make-up merk, maar het is vooral bekend om de geweldige kwasten!

Omdat het mijn eerste aankoop was van Zoeva wilde ik nog niet direct de duurdere kwasten nemen, dus besloot ik voor de bambooset te gaan. 12 voor slechts 30 euro. Plus nog 5,50 euro verzendingskosten en ik had het binnen 3 dagen in huis.



Dit is hij dan, de bambooset. Heel handig verpakt in een 'hoesje' dat je makkelijk kan oprollen en dat heel compact is om bijvoorbeeld mee op reis te nemen! Wat ook heel erg handig is, is dat op de kwasten staat waar ze voor dienen. Voor mensen die nog niet erg veel ervaring hebben met make-up is dit zeker in het begin handig!

De kwasten van links naar rechts: Buffer, poeder, blush, foundation, concealer, fan, small shader, large shader, blender (hier meer over later), crease (hier meer over later), liner, lip
Ik zal de kwasten één voor één kort bespreken.


1. Buffer: Deze kwast kan je eigenlijk voor vele dingen gebruiken, maar waar hij het meeste voor wordt gebruikt is om foundation op te brengen. Dit gaat heel makkelijk met deze bufferkwast! Ik hoor jullie al denken, 'waar is de foundationkwast dan voor?'. Hierover heb ik het direct nog. De kwast is heel erg zacht en het is dus zalig om je foundation ermee op te brengen. De manier waarop ik het doe, is enkele vegen foundation op mijn gezicht aanbrengen en dan verder 'uitvegen' met deze kwast.

2. Poeder: Over de poederkwast ben ik net iets minder enthousiast. Op zich doet hij wel wat hij moet doen, enkel vind ik hem persoonlijk een beetje aan de kleine kant. Maar als je dit niet erg vindt, is het een geweldige kwast, ook heel erg zacht.k

3. Blush: Op de blushkwast heb ik helemaal niets aan te merken! Hij doet wat hij moet doen, is makkelijk om mee te werken omdat hij schuin is afgesneden, en zoals de andere kwasten is hij natuurlijk ook.. heel erg zacht.

4. Foundation: De foundationkwast gebruik ik persoonlijk niet. Dit is omdat ik het gewoon niet zo makkelijk werken vind als de bufferkwast en omdat het daardoor wat langer duurt. Ik heb ook al gelezen dat hij vegen maakt in de foundation, maar hier heb ik persoonlijk nog geen last van gehad. Je kan hem bijvoorbeeld gebruiken om maskers aan te brengen.

5. Concealer: De concealerkwast is niet mijn favoriet, maar ook niet slecht natuurlijk! Ik vind hem persoonlijk nogal aan de grote kant, voornamelijk om kleinere plekjes en oneffenheden mee te verbergen.


6. Fan: Deze kwast dient om fall-out mee onder je ogen weg te 'wippen'. Fall-out is de oogschaduw die na het opbrengen soms nog onder je ogen blijft zitten. Hij doet waar hij voor dient en is weeral.. zacht.

7 & 8. Small & large shader: Deze shaders zijn om je oogschaduw mee op te brengen. De small is handig voor de moeilijk bereikbare plaatsen en de grote is dan weer makkelijk en snel voor je ooglid.

9. Blender: Hier ben ik het helemaal niet mee eens! Dit is geen bender maar een creasekwast. Hij is te hard en stroef om je oogschaduw mee te blenden, maar als creasekwast is hij wel oké.

10. Crease: Deze zogenaamde creasekwast vind ik dan weer eerder een blenderkwast. En daarvoor is hij goed!

11. Liner: Zoals de naam het zegt is dit een liner. Voor gelliner aan te brengen, maar ook makkelijk om bijvoorbeeld nog een lijntje oogschaduw onder je ogen aan te brengen!

12. Lip: Dit is een kwast om je lippenstift mee aan te brengen. Doordat je je lippenstift als het ware in je lippen 'duwt' blijft hij langer zitten. Toch vind ik het niet heel praktisch omdat ik vind dat het wat lang duurt. Dus om tijd te besparen sla ik deze stap toch wel soms over in mijn routine.



Zo, dit is de set opgerold. Zoals ik al zei is het heel compact om mee te nemen op reis ofzo.

Ik ben heel tevreden met mijn aankoop en zal er geen spijt van krijgen! Over het algemeen zijn de kwasten zeer goed en vooral zaaaalig zacht!
En onthoud: EEN KWAST IS HET BELANGRIJKSTE VOOR GOEDE MAKE-UP!
Zonder een kwaliteitskwast kan je je make-up nooit goed aanbrengen!

Ik hoop dat jullie er iets aan hadden en tot nog eens!

XOXO Shauni

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten